Definicje
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży.
- Konsument – osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży na odległość bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- Regulamin – niniejszy Regulamin, określający zasady zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki stron Umowy sprzedaży oraz zasady postępowania reklamacyjnego – Regulamin jest odpowiednio regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sprzedawca/Usługodawca – KAIZEN COFFEE P.S.A. z siedzibą w Kaliszu, ul. Kanonicka 1, 62-800 Kalisz, NIP: 6182205862.
- Sklep Internetowy – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem elektronicznym: www.kaizencoffee.pl, za pośrednictwem którego Klient może uzyskać informacje o Produkcie i jego dostępności oraz kupić Produkt lub zlecić świadczenie usług.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu, zawierana za pośrednictwem Sklepu Internetowego pomiędzy Klientem a Sprzedawcą. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się również odpowiednio umowę o dostarczanie Produktu Cyfrowego.
- Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- Konto Klienta – zbiór danych przechowywanych w Sklepie Internetowym oraz w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy dotyczący danego Klienta oraz składanych przez niego zamówień i zawieranych Umów sprzedaży, z wykorzystaniem którego Klient może składać zamówienia, a także w odpowiednim czasie – anulować lub edytować oraz zawierać Umowy Sprzedaży – oznaczony indywidualnym adresem poczty elektronicznej (adresem e-mail) i hasłem podanym przez Klienta.
- Siła wyższa – stanowi zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli stron uniemożliwiające wykonanie umowy w całości lub w części w ogóle lub przez pewien okres, któremu przy zachowaniu należytej staranności nie można było zapobiec ani przeciwdziałać (np. (np. wojna, strajki, zwolnienia, niedobory surowców lub dostaw energii, zakłócenia w funkcjonowaniu fabryk, blokady dróg, nadzwyczajne zjawiska przyrody, epidemie, stany nadzwyczajne).
- Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
§1 Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy KAIZEN COFFEE, dostępny pod adresem internetowym www.kaizencoffee.pl, prowadzony jest przez KAIZEN COFFEE P.S.A. z siedzibą w Kaliszu, ul. Kanonicka 1, 62-800 Kalisz, NIP: 6182205862, REGON: 540275575, KRS: 0001140537.
- Sklep sprzedaje detalicznie towary za pośrednictwem Internetu.
- Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie przez Klienta jest akceptacja Regulaminu.
- Sprzedawca oferuje następujące rodzaje Usług:
1) Sklep Internetowy,
2) Newsletter,
3) Utworzenie i prowadzenia konta.
- Sprzedawca świadczy Usługi zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- Warunkiem technicznym korzystania ze Sklepu jest posiadanie przez Klienta komputera lub innego urządzenia umożliwiającego przeglądanie sieci Internet, odpowiedniego oprogramowania (w tym następującej przeglądarki internetowej: Chrome, Safari, Firefox, Edge, Opera) dostępu do Internetu oraz aktualnego i czynnego konta poczty elektronicznej.
- Korzystanie ze Sklepu może się wiązać z zagrożeniami typowymi dla korzystania z Internetu, typu spam, wirusy, ataki hakerskie. Sprzedawca podejmuje działania celem przeciwdziałania tym zagrożeniom. Sprzedawca wskazuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w tym programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
§ 2 Konto Klienta
- Rejestracja Konta Klienta w Sklepie internetowym jest bezpłatna.
- W celu utworzenia konta konieczne jest:
- podanie adresu e-mail, na który Klient otrzymuje link do utworzenia hasła,
- wprowadzenie silnego hasła dostępu, składającego z minimum 8 znaków, małych i wielkich liter, znaków specjalnych lub cyfr,
- oświadczenie o zapoznaniu się z postanowieniami Regulaminu, przez co rozumie się wyrażenie zgody na jego stosowanie.
- Konto Klienta dostępne jest 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu i umożliwia Klientowi wprowadzenie, modyfikację danych, dokonywanie lub sprawdzanie Zamówień oraz przeglądanie historii Zamówień.
- Logowanie do Konta Klienta następuje przy użyciu loginu/nazwy Klienta oraz hasła dostępu.
- Rejestracja konta odbywa się jednorazowo. Login i hasło mają charakter poufny i Klient ponosi odpowiedzialność za szkody spowodowane ich ujawnieniem przez Klienta osobom trzecim.
- W przypadku utraty hasła dostępu Klient ma możliwość odzyskania hasła, za pomocą swojego Adresu elektronicznego podanego w formularzu rejestracyjnym.
- Przesyłanie do Serwisu jakichkolwiek treści niezgodnych z prawem jest zabronione.
- Jakakolwiek ingerencja w Serwis, a w szczególności w jego funkcjonalności lub strukturę, jest zabroniona. Sprzedawca zastrzega sobie prawo dochodzenia naprawienia ewentualnych szkód powstałych w wyniku działania Klienta.
§ 3 Produkty i cena
- W Sklepie internetowym dostępne są produkty spożywcze (kawa), akcesoria do parzenia kawy oraz ekspresy do kawy.
- Ilość produktów oferowanych w ramach sklepu jest zmienna i podlega stałej aktualizacji. Informacja o czasowej niedostępności Produktu udostępniona będzie na stronie Sklepu internetowego.
- Dołożono wszelkich starań, aby opisy dostępnych w Sklepie produktów były prawdziwe i aktualne.
- Produkty przedstawione na zdjęciach umieszczonych w Sklepie mogą nieznacznie odbiegać swoim wyglądem od oryginału.
- Informacje o produktach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Ceny wskazane w Sklepie zawierają podatek VAT i wyrażone są w walucie polskiej (PLN). Cena nie zawiera kosztów dostawy.
- Ceną wiążącą dla Klienta jest cena podana w Sklepie w chwili składania zamówienia przez Klienta. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikacji cen Produktu, jak również do przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa nie ma wpływu na zamówienie złożone po dacie wejścia w życie zmiany ceny, akcji promocyjnej lub wyprzedaży.
§4 Realizacja zamówień
- Sklep sprzedaje towary na terenie Polski i zagranicą.
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez cały rok.
- W celu złożenia zamówienia, Klient powinien wykonać co najmniej następujące kroki – część z nich może być powtarzana wielokrotnie: a) dodanie do koszyka produktu, b) wypełnienie formularza zamówienia, c) wybór rodzaju dostawy, d) wybór rodzaju płatności, e) wybór miejsca odbioru, f) złożenie zamówienia w sklepie poprzez użycie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
- Czas realizacji zamówień dostępnych w magazynie wynosi 1- 3 dni roboczych.
- W przypadku niemożności zrealizowania zamówienia, w wyniku siły wyższej lub innych przyczyn, Sprzedawca zobowiązuje się bezzwłocznie poinformować o tym Klienta za pośrednictwem Adresu elektronicznego Klienta. W takim przypadku Klient może zrezygnować z realizacji umowy, a Sprzedawca dokona zwrotu należności uiszczonych przez Konsumenta. W pozostałych przypadkach realizacja umowy ulega przesunięciu o czas trwania przeszkody.
- Sklep zastrzega sobie prawo do wydłużenia czasu realizacji zamówienia. W przypadku wydłużenia realizacji zamówienia Klient zostanie o tym poinformowany pocztą elektroniczną.
§5 Dostawa
- Dostawa towarów jest ograniczona do paczkomatów InPost oraz usług kurierskich (DPD, DHL) i odbywa się na adres wskazany przez Klienta przy składaniu zamówienia.
- Koszty i czas dostawy są zależne od wybranego rodzaju i sposobu wysyłki.
§6 Płatności
- Klient ma możliwość zapłaty za zamówiony towar za pomocą systemu płatności Tpay, BLIK, przelewu bankowego.
- W przypadku wyboru płatności przy odbiorze, płatność następuje przy odbiorze przesyłki.
- Za realizację płatności uznaje się zaksięgowanie środków na koncie Sprzedawcy.
§7 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów związanych z odesłaniem towaru do Sprzedawcy.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży wymaga formy pisemnej i powinno być przesłane elektronicznie na adres e-mail Sprzedawcy: info@kaizencoffee.pl.
- Produkt należy odesłać na Adres siedziby Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 7 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 7 dni.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, Sprzedawca zwraca Klientowi otrzymane płatności w ciągu 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał od Klienta zwracany Produkt.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadku umowy: a) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, b) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do spożycia.
§8 Reklamacje
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego towaru Klient ma prawo do reklamacji na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- Klient może żądać naprawy reklamowanego Produktu bądź jego wymiany na nowy. W przypadku, gdy naprawa oraz wymiana Produktu okażą się nieskuteczne, Klient ma prawo do odstąpienia od umowy lub żądania obniżenia ceny reklamowanego Produktu.
- Reklamacja powinna być złożona na piśmie lub drogą elektroniczną na adres e-mail: info@kaizencoffee.pl.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie 14 dni, a jeśli to nie będzie możliwe, do poinformowania w tym terminie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
- Reklamacja nie przysługuje Klientowi, jeżeli zawarł on umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej (jako Przedsiębiorca) i może on dochodzić roszczeń na zasadach wynikających z Kodeksu Cywilnego.
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
§ 9 Ochrona danych osobowych i newsletter
- Administratorem danych osobowych, przetwarzanych w związku z realizacją usług Sklepu internetowego jest z siedzibą: ule-mail:
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych klientów znajdują się w Polityce Prywatności.
- Sprzedawca prowadzi usługę biuletynu Newsletter, która ma na celu dostarczenie Klientowi informacji o produktach, promocjach.
- Korzystanie z usługi Newsletter jest dobrowolne i bezpłatne. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie zamówionych informacji w formie Newsletteru, poprzez zaznaczenie stosownego pola.
- Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania wiadomości Newsletter, poprzez przesłanie do Sprzedawcy żądania, na adres e-mail: info@kaizencoffee.pl, a także poprzez zaznaczenie stosowne pola pod otrzymaną wiadomością Newsletter.
§10 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego, przepisy ustawy o prawach konsumenta oraz inne odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Spory wynikające z umowy sprzedaży między sklepem a Klientem będą rozstrzygane najpierw na drodze mediacji. Jeżeli jednak mediacja nie przyniesie rezultatu, spór zostanie rozstrzygnięty przez właściwy sąd.